Update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

14 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Goed, waar waren we gebleven?
Afgelopen maandag kwamen Maaike's ouders dus het was weer gedaan met de rust. En alsof dat niet erg genoeg was (nee hoor, twas heel gezellig met hun ;)) kwamen woensdag Maaike's zusje en haar vriend ook nog eens.
Aan het begin van de week zijn Merel en ik veel voor school bezig geweest, dus zo spannend waren onze dagen niet. Woensdag (of donderdag, geen idee meer wanneer) zijn Merel en ik naar het centrum gegaan om even een Internetcafe op te zoeken en hebben we even wat gedronken.

Woensdagavond hadden we het tweede afscheid. Deze keer van Maxi. Dit hebben we natuurlijk gedaan in The Red Devil, onze stamkroeg. Diezelfde dag waren ook twee andere Erasmusstudenten jarig, Emeliek en Alba, dus dat hebben we meteen ook maar even gevierd. Het afscheid van Maxi was niet zo tof, maar ja, dat hoort erbij :( Maxi vond het ook niet leuk en wilde eigelijk niet weg, maar goed.

Wat we donderdag gedaan hebben, ik zou het echt niet weten. Ik twijfel tussen spelletjes spelen of naar het centrum gaan. Anyway, wat we ook gedaan hebben, het was leuk.

Vrijdag zijn Maaike en haar familie plus Jos naar de Giant's Causeway geweest en waren Merel en ik dus de hele dag alleen thuis. Deze dag hebben we, (jaja, erg verrassend) spelletjes gespeeld en zijn we naar het centrum geweest. Voordat we naar het centrum gingen, zijn we nog bij Clonard Monestry geweest. Echt een ontzettend mooie kerk en heel groot ook.

Vrijdagavond heb ik ruzie gemaakt met de buurman. Klinkt heel dramatisch, maar dat was het nou ook weer niet. We hebben nieuwe buren die niet doorhebben dat de muren ontzettend dun zijn, dus ik ben naar de buren toegegaan om te vragen of het wat zachter kon. Volgens mij had die man te veel gedronken, want hij reageerde vet overdreven, beetje vijandig en geweldadig vond ik en ik besloot toen maar om bij Merel op de kamer te gaan slapen. Ik had die nacht ervoor ongeveer 5 uur geslapen doordat ze tot 3 uur 's nachts keihard aan het praten en lachen waren en daar had ik niet zoveel zin in om dat nog een keer mee te maken.

Zaterdag was dan eindelijk DE dag...ik was jarig ;) Ik heb echt ontzettend lieve huisgenootjes, want ik kreeg 's ochtends ontbijt op bed! Ook zaten daar een paar kaartjes bij, waaronder eentje met geluid die ik natuurlijk met mn duffe hoofd als eerste openmaakte, waardoor ik me doodschrok van het liedje 'I feel good' Ook had ik een cadeautje nog van mn ouders. Een vet schattig bedeltje van een vogeltje met heel cute voetjes (vonden Merel, Moes en ik). 's Avonds zijn we met zn achten uit eten geweest bij een Italiaan en daarna nog even in de pub beland. Al met al een toffe verjaardag ondanks dat mn ouders er niet waren :D

Zondag ging de hele clan van Maaike weer weg en hadden we eindelijk weer wat rust ;) 's Avonds gingen we met een stuk of 10 studenten eten. Iedereen nam wat mee en we hebben er een paar uur gezeten en wat kaartspelletjes gedaan. Ik dahct er nog over om met de andere studenten mee te gaan naar de Red Devil, maar besloot om met Merel en Maaike mee naar huis te gaan en wat vroeger op bed te gaan (ook al werd het voor Merel en mij alsnog half 2)

Maandag ben ik samen met Maaike op zoek geweest naar een ander internetcafe die ook 's avonds open is en dat is gelukt, dus gisteravond zijn we naar het internetcafe geweest. Daarna hebben Merel en ik toch maar weer mijn bed naar mn eigen kamer gesleept, want die lag nog steeds bij haar in de kamer vanwege de stomme buurman.

Nou en vandaag hebben we 's avonds feest bij ons thuis voor mn verjaardag en we gaan daarna nog naar Limelight. Wordt vast wel gezellig en worden vast wel wat foto's gemaakt ;)

Goed dit was t wel weer voor nu. Iedereen bedankt voor de verjaardagskaartjes, heb dr een stuk of 11 en vond t erg tof :D

  • 14 April 2009 - 12:20

    Mams Anneke:

    Hey meisie,
    Ik kan me ongeveer voorstellen hoe zo´n gesprek met de buurman verlopen is, haha.[arme man]
    Leuk dat je zoveel kaartjes hebt gekregen, ik ben achteraf wel zo dankbaar dat we het cadeautje zelf hebben meegenomen en bij M&M&J in bewaring hebben gegeven, gezien het vermiste pakket.
    Veel plezier vanavond, Liefs, Mam

  • 14 April 2009 - 16:08

    Marjan Borgdorff:

    Hoi Tjarda,

    Gefeliciteerd van iedereen hier. Groetjes, Marjan (moeder van Sjoerd)
    PS, Geef Mereltje ff een geweldige knuf. We missen haar namelijk heel erg!!!!

  • 14 April 2009 - 17:27

    Ina Viswat:

    hoi tjarda ,ik las dat je jarig bent geweest,nog van harte gefeliciteerd vanuit midwolda.

  • 14 April 2009 - 19:03

    Hoi Meisje.:

    Ik heb begrepen dat je een beetje boos was op je buurman. je bent tich wel netjes gebleven, ondanks dat het misschien een ettertje is!
    ik heb al een afspraak voor je gemaakt bij de AA.Daarna door naar de blauwe knoop.
    het komt wel weer goed.
    fijn dat je snel weer richting Midwolada komt.

    liefs,
    marianne.

  • 14 April 2009 - 19:30

    Wietze (Moesses Dad):

    Tjar, bedankt dat we met ze allen op 6 Beechmountstreet mochten logeren, jullie waren erg gastvrij en gezellig. Met z'n allen uit eten op de (een-na-)laatste dag vonden we ontzettend leuk.

  • 15 April 2009 - 05:41

    Linda R:

    Nog van harte. Opvallend trouwens dat Nederlands in Belfast een feest in Amerikaanse stijl houden :)

    Lx.

  • 15 April 2009 - 16:29

    Marriet:

    Hey meid,
    Leuk om te horen dat je verjaardag zo leuk was! Geniet er lekker van daar, tijd vliegt voorbij!Veel plezier..zal ff de pics bekijken..lol!

    X

  • 15 April 2009 - 20:14

    Bineke:

    Hey Tjarda
    Hoorde van je moeder dat je naar Dublin gaat mooie stad hoop
    dat jullie lekker weer hebben. Geniet er nog maar eventjes van de weekjes gaan nu snel hoor.

    Bineke

  • 19 April 2009 - 11:41

    Jeltsje:

    Hey Tjar!

    Nog van harte met je verjaardag!!

    Ben blij dat jullie het nog steeds gezellig hebben daar! (Op die niet zo gezellige buurman na dan)

    Tot snel op school!

    XX

  • 19 April 2009 - 19:30

    Janny Kruiter:

    Hoi lieve Tjarda,
    Ik heb een tijdje niets van mij laten horen. maar ik ben weer bij gelezen, fijn dat je een goede verjaardag hebt gehad.
    hoe is het met de buurman? Je krijgt nu weer je nachtrust?
    Je kunt nu de dagen aftellen dat je weer naar nederland moet, wat gaat die tijd snel.
    Morgen vertrekken wij voor een midweek naar Rome, daar verheugen we ons natuurlijk erg op.
    Eerst een lieve groet, tante Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 16201

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: