Ambassade & ingetrapte deuren - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Ambassade & ingetrapte deuren - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Ambassade & ingetrapte deuren

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

25 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Nou, dinsdag ben ik samen met Merel maar naar de ambassade geweest om een nieuw paspoort aan te vragen. Eerst allerlei formulieren ingevuld voordat we daarheen gingen, wat een gedoe is dat eigelijk, maar goed, dat is ook wel weer begrijpelijk.
In het centrum besloten we maar een taxi erheen te nemen, omdat we niet precies wisten hoe we er moesten komen. We bleken niet de enige te zijn. De taxichauffeur keek zo verbaasd en moest eerst op de kaart kijken voordat ie wist waar het was. Maar....we zijn er gekomen!
Wat een prachtig gebouw zeg, die ambassade. Je weet wel, van die indrukwekkende gebouwen in zo'n mooie klassieke stijl? Zoals je ze altijd ziet op TV? Ja, heb je in je hoofd hoe die eruit zien? Nou, zo zag deze ambassade er dus niet uit :P Onze ambassade is het tegenovergestelde. Een gebouw van golfplaten. Het zit ook niet apart in een gebouw, nee het zit op een industrieterrein in het gebouw van een opslagplek voor dingen die met schepen te maken hebben. Het enige waaraan je kunt herkennen dat er een ambassade in zit is dat de Nederlandse vlag er hangt en binnenin hangt een foto van de koningin.

De vrouw die ons hielp bij de ambassade was wel vriendelijk en behulpzaam. Ze zei dat het waarschijnlijk geen probleem werd om mijn paspoort te krijgen, maar ja, dat weet je nooit zeker. Het moet via London en dan wordt het weer naar Belfast gestuurd. Het is dus echt fingers crossed op het moment.

Donderdag hadden we een barbeque met alle internationals. Was erg gezellig en heb veel lol gehad. Vooral omdat er een kat liep in de achtertuin en Malachy (een Ierse student) die ging voeren terwijl de bewoners van dat huis dat absoluut niet wilden hebben. Erg leuk om te zien zoiets.

Gister kreeg ik weer een mailtje van de ambassade dat ik nog weer langs moest komen omdat London me geen IDkaart kon geven, aangezien ik in Nederland sta ingeschreven en dus moest dat een paspoort worden, maar dan moest ik wel weer extra geld betalen en wat vragen beantwoorden. Dus weer naar de ambassade gehuppeld samen met Maaike en Merel en gedaan wat ze vroegen. Leanna (de vrouw van de ambassade) zei dat het een goed teken was dat ze er al mee bezig waren, maar ja, ze kon niet zeggen wanneer het klaar is.
Nadat we onze prachtige ambassade weer hadden bezocht, zijn we het centrum nog even ingegaan.

's Avonds hebben Merel en ik nog hele foute Wolverine foto's gemaakt. Ik had de muziek van Xmen opstaan en kwam toen op het briljante idee (geinspireerd door een plaatje wat ik op internet had gezien;)) om aan beide handen 3 messen te doen en daar foto's van te maken. (als je dit niet snapt weet je niet wat Wolverine is, dus dan moet je maar even op het internet plaatjes opzoeken, dan snap je het wel). Merel en ik hebben in ieder geval wel veel lol gehad en daarna nog Armageddon en 10,000 BC gekeken.

Toen ik 's avonds heerlijk in mn bedje lag, nog wat te lezen en muziek te luisteren hoor ik ineens een keiharde knal. Het hoorde net alsof het voor ons huis gebeurde, dus ik m'n kamer uit en het licht aan doen. Bleek onze voordeur open te staan. Dus ik Maaike van boven halen (sjah, je weet maar nooit of er iemand beneden met een bijl staat te wachten he ;)) en samen naar beneden gegaan om de deur dicht te doen. Dit ging een beetje moeilijk aangezien het slot er half uit ligt. Gelukkig hebben we nog een veiligheidsslot, dus die er maar op gedaan. Daarna weer rustig gaan slapen en nu zit ik hier.

Het wordt weer tijd om naar huis te gaan. Ik begin weer te verlangen naar mn eigen huis, mn eigen omgeving en vooral naar mn eigen bed! Toch is het hier ook super en ga ik hier ook ontzettend veel missen. Morgen de laatste keer live muziek in onze stamkroeg. Allerlei dingen gaan nu voor de laatste keer gebeuren, wat erg raar is om te beseffen.
Maar goed, deze week nog maar even genieten van alles :)

  • 25 April 2009 - 16:37

    Marriet:

    Hey meid,
    Heel veel plezier nog het laatste weekje!
    Tot ziens in NL;)!

    X

  • 25 April 2009 - 19:53

    Mams Anneke:

    Alles voor het laatst deze week?
    DAT DENK JIJ.....
    misschien zit je er nog wel WEEEEKEN.... nee hoor grapje, komt vast goed.
    We staan op Schiphol 2 mei!
    Geniet van deze laatste week.
    Liefs

  • 26 April 2009 - 04:42

    Linda:

    Hee tjar!

    Laatste dagen..Ksnap je gevoel maar al te goed, begin ook steeds meer aan thuis te denken..Maar denk dat na weekje thuis, je het fijne leventje abroad zeker gaat missen!! Geniet er nog maar even van..
    Liefs

  • 27 April 2009 - 13:47

    Roelie:

    Hoi meissie,blijf ondanks alles deze laatste week wel genieten hoor!!
    We zien je graag terug in Nederland en horen dan al je verhalen of ga je er toch een boek over schrijven!??
    liefs van een van je tante's

  • 29 April 2009 - 17:23

    Frank:

    Hiiiiiii Tjarr!

    Jeetje, wat een gedoe zeg met je portemonnee, paspoort en deur!
    Geen idee wie die deur heeft ingetrapt?

    Ik krijg niet echt de indruk dat jullie buitenlandverblijf doorspekt is wat men met een mooi woord "tranquillity" kan noemen..

    Hopelijk krijg je alles op tijd!

    Nog even en we kunnen weer met de trein :-P
    Hha.

    Tja.. en tot die tijd.. dingen doen voor 'de laatste keer' daar.
    Da's inderdaad wat raar..

    Succes met de laatste dingen!

    Groets en knufs,
    Frank

  • 29 April 2009 - 17:29

    Ina Viswat:

    hoi tjarda,jeetje,wat maak je op het laatst nog wat mee zeg.ik hoop dat alles in orde komt ,aangaande je paspoort enzo.ik wens je een goede reis terug naar nederland.welkom in midwolda

  • 01 Mei 2009 - 07:25

    Rita:

    Hey meis,

    ik hoop dat je paspoort inmiddels is aangekomen en je dit week-end gewoon naar huis komt.

    groetjes,Rita

  • 01 Mei 2009 - 17:10

    Evelien:

    hoi Tjarda,

    Ik las bij je moeder op hyves dat je je paspoort of iets wat daar oplijkt kunt ophalen.Ze weten het daar wel spannend te maken, laatste dag voor vertrek.Veel plezier op de terugreis en we zien je snel weer in Midwolda.

    groetjes Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 16204

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: