Paar daagjes met ouders - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Paar daagjes met ouders - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Paar daagjes met ouders

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

30 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hier weer een berichtje vanuit Northern Ireland. M'n ouders zijn op bezoek geweest :)

Nadat ik de hele week al hyper was omdat m'n ouders zouden komen, kon ik ze woensdagavond eindelijk van het vliegveld halen. Het vliegtuig landde precies op tijd, maar ja, dan duurt het nog wel even voordat ze door de poort heen komen. Toen ik ze dus eindelijk kon zien, was dat wel erg tof! Met z'n drietjes hebben we de bus gepakt naar het centrum om daar even wat te eten. Daarna met de taxi naar het B&B van mn ouders. De man van het B&B, Paddy, was een erg vriendelijke man die ons meteen vanalles aanbood. Ik mocht langskomen wanneer ik wilde en hij vond eigelijk dat ik elke dag wel een kopje thee kon komen drinken.
Nadat mn ouders hun spullen hadden opgeborgen, zijn we naar mijn huisje gelopen. Gelukkig hadden mn huisgenootjes afgewassen zodat het er voor een keer schoon uitzag, haha ;)

Donderdags hebben we een sightseeing tour gedaan (m'n derde sinds ik hier ben!). Die was erg leuk, alleen vergat de man bepaalde dingen te vertellen :( Die kon ik dus weer mooi vertellen aangezien ik nu best een ervaren sightsee'er ben!!!
Na de sightseeing tour even wat gedronken en toen op naar Belfast Castle. Gelukkig was het nu mooier weer dan de vorige keer dat ik bij Belfast Castle was, ook al hebben we wel een kleine sneeuwbui gehad. We hebben weer de negen katten van Belfast Castle gezocht en besloten toen om weer naar het centrum te gaan.
Die avond hebben we gewoon bij ons thuis gegeten en 's avonds wat spelletjes gedaan en gezellig gepraat.

Vrijdags leek het ontzettend mooi weer en hebben we de bus naar Derry gepakt. Het was zo ontzettend zonnig, dat het gewoon te warm was in de bus. Wij helemaal blij, want zon is toch best zeldzaam hier. Eerst zijn we naar het museum geweest om vervolgens langs de murals te lopen. Ik wilde nog bij de studio van the Bogside artists kijken, de mensen die de murals hebben gemaakt, omdat dit voor mijn Master Project heel handig is, dus die studio hebben we eerst opgezocht. De mensen daar waren ongelofelijk aardig en er zou net een van de artists weggaan om een tour te geven en wat te vertellen over de murals, dus na wat overleg met mn ouders ben ik mee gegaan. De man wachtte op wat beter weer, want ondertussen was het vreselijk hard gaan regenen en de andere drie mannen die de tour ook gingen doen, waren waarschijnlijk van suiker, want ze wilden steeds wachten. Op een gegeven moment zei ik dat het weer waarschijnlijk toch niet beter zou worden (was er zat van om de hele tijd te wachten :P) en gewapend met paraplu en al zijn we toen begonnen aan de tour. De man vertelde ontzettend veel en ik heb hem vanalles kunnen vragen voor mijn Master Project. Volgens mij werden de andere mannen een beetje gek van mij, want ze waren nogal ongeduldig. Na een tour van drie kwartier waren we weer terug bij de studio en daarna zijn we weer in de bus gestapt richting Belfast. Daar aangekomen hebben we bij de Subway maar even een foot-long broodje gegeten, iets waar mn vader nu helemaal fan van is, haha!

Zaterdag ochtend hebben we de brandweerkazerne opgezocht. Die was ongeveer 25 minuten lopen vanaf het B&B. De brandweerman die ons binnenliet, was erg aardig en we mochten alles zien en hij vertelde alles wat we wilden weten. Ze hadden ook zo'n glijpaal die je in films ziet, echt vet tof, maar daar zijn we niet vanaf gegaan ;) We hebben daar zeker wel een half uur rond gelopen en toen we weer weggingen, kreeg m'n vader een tshirt, een trui en een jas van the Northern Ireland Fire Brigade. In ruil daarvoor heeft hij z'n pet maar gegeven, dus ik denk dat de brandweermannen van die kazerne nu aan het oefenen zijn op het woordje 'Oldambt' ;) Toen we halverwege waren hoorden we ineens een sirene achter ons, en ja hoor, daar kwam een brandweerauto in volle vaart aangesjeesd. Ze toeterden en zwaaiden nog even en toen waren ze ons ook al weer voorbij.
Na ons brandweeravontuur zijn we naar een museum geweest die allemaal dingen had gevangenen hadden gemaakt in de gevangenis. Er waren echt ongelofelijk mooie dingen bij! Dat museum heeft ook een bibliotheek met allemaal boeken over de Troubles en murals en vier computers en daar mag je gewoon gebruik van maken, dus daar ga ik zeker weer heen.
's Middags hebben we wat in het centrum rondgelopen en natuurlijk even naar de Primark geweest en naar de Subway! 's Avonds lekker uit eten geweest in een Italiaans restaurant en daarna meteen naar de pub. Er was een Holland vs. Scotland voetbalwedstrijd en we hebben die mooi bekeken in the Red Devil. Op hetzelfde moment speelde de Republiek Ierland tegen Bulgarije en de Ieren waren helemaal opgefokt. Ze werden steeds stiller toen ze niet meer voorstonden, en wij werden steeds luidruchtiger omdat steeds voorstonden!

Nou, zondag hebben we eigelijk niets gedaan, want mn ouders gingen weer weg. Ze hebben nog wat spullen van mij meegenomen in hun koffer en tegen kwart over 11 zijn we naar het busstation gegaan. Op het vliegveld hebben we nog even een kop koffie gedronken en toen was het wachten. En wat komt daar ineens voorbij: een stel Schotten in kilt en met allemaal veren op hun hoofd. Dat zag er vet tof uit! Om 2 uur konden ze dan eindelijk door de poort en hebben we afscheid genomen. Toen ik weer in de bus zat, kreeg ik een sms'je dat ze vertraging hadden, maar dat was gelukkig maar 20 minuten.

Het waren echt leuke dagen en ik heb het erg naar m'n zin gehad, helaas is het alweer voorbij.

We hebben deze week international week in Belfast. Twee docenten van onze school zijn er en er worden allerlei activiteiten gedaan. Ben benieuwd wat dat allemaal wordt.

Foto's van de kerken staan nu ook eindelijk op m'n site en ik heb niet echt foto's van de laatste paar dagen, die zijn met m'n moeder's camera gemaakt.

  • 30 Maart 2009 - 12:05

    Marjolein:

    ik geniet van al je berichten ook al hoor je dat niet altijd.
    doei doei

    Marjolein

  • 30 Maart 2009 - 20:14

    Mams Anneke:

    Hey Tjar,
    Wij hebben ook leuke dagen bij jullie gehad, enne die brandweerman was wel een hele knappe Ier hé.
    Wat lees ik nou:"wat" meegenomen?
    We hebben boeken,dvd's en boeken, dvd's en o ja nog meer boeken, cadeautjes en kleren meegenomen!!!!

  • 30 Maart 2009 - 20:42

    Mams Anneke Again:

    Hey hey,
    Mooie foto´s, Tjar.
    Zien we de kerken toch nog van de binnenkant.

  • 31 Maart 2009 - 02:22

    Linda:

    Hi Tjar!

    Oh wat fijn, paps en mams op bezoek!! Ik is jaloers deze keer! Haha..Geniet nog even van de laatste weken and keep us posted..

    Liefs

  • 02 April 2009 - 15:15

    Ina Viswat,:

    hoi tjarda,geweldig dat het nog steeds zo leuk gaat zeg,iedere dag nog weer nieuwe dingen ontdekken.en dan zomaar naar de brandweer,dat jullie daar zomaar mochten kijken das wel leuk .mooi dat je samen met je ouders zoveel plezier hebt gehad.dat was vast een aangename onderbreking.ik wens jou nog een goede tijd ,en heel veel plezier.groetjes

  • 03 April 2009 - 05:30

    Ineke:

    Ha die Tjarda,
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    En ook heerlijk om elkaar weer even te zien.
    Het was trouwens wel erg rustig op internet die dagen[haha]Liefs Ineke

  • 04 April 2009 - 09:58

    Frank:

    Hejhej Tjar,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 16211

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: