Update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

24 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Het is al weer bijna een week geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, dus hier een update.

De woensdag na St. Patrick's Day hebben we helemaal niets gedaan. Ik heb Moniek weer weggebracht en dat was het wel.
Maaike en ik wilden donderdag de St. Anne's cathedral bezoeken. Dat is de kerk met het grootste Keltische kruis ter wereld. We hebben Merel en Sjoerd die dag ook meegesleurd. Eerst zijn we even naar de Primark gegaan, om te kijken voor wat goedkope shirtjes en aangezien het zulks lekker weer was, kregen we zin in ijs. Maaike en ik wisten zeker dat we ergens schepijs hadden gezien en dus begon de quest voor het schepijs. Die is helaas mislukt en we zijn toen maar geeindigd met een ijsje bij de MacDonald's. Wat we niet wisten, was dat St. Anne's cathedral om 4 uur sluit en wij waren er een paar minuten voor 4... Dat was best jammer, maar we hebben toen maar wat foto's van de buitenkant genomen en van de ongelofelijk blije bloempjes die daar waren.

Vrijdag besloten Maaike en ik de tourist uit te gaan hangen en naar het centrum te lopen om onderweg de St. Peter's cathedral te bekijken en de peaceline (scheidingsmuur tussen Shankill en Falls) te fotograferen. Wat een ongelofelijk hoge muur is dat zeg! Dat heb je dan in je achtertuin staan! De muur is hoger dan de huizen. Ik zou er niet blij mee zijn, maar mensen willen niet dat ze weg worden gehaald. Toen we in het centrum waren hebben we eerst maar wat gegeten en daarna zijn we naar St. Anne's gelopen. Wat een ongelofelijk mooie kerk is dat van de binnenkant! We hebben er geloof ik wel een half uur rond gelopen. Foto's komen binnenkort wel, dan kunnen jullie zelf zien hoe het eruit ziet. Na de St. Anne's zagen we nog een kerk waar we ook naar binnen zijn gegaan, de St. Patrick. Deze was een stuk kleiner, maar ook ontzettend mooi. Na de St. Patrick hebben we, ja heel voorspelbaar, nog een kerk bekeken, alleen we konden daar niet naar binnen.

Nou, na onze holy quest zijn we naar huis gegaan, want 's avonds gingen we met een stel internationals naar The Botanic. We waren met ongeveer 8 studenten en eerst hebben we een poosje in The Egg gezeten om vervolgens naar The Bot te gaan. Dit was ongelofelijk gezellig en de foto's bewijzen dit vast wel ;) We hebben Maxi (Duitse student) nog wat Nederlandse zinnen geleerd, dit was echt hilarisch, zeker omdat hij de klemtoon op de verkeerde momenten legt. Helaas begon Maaike zich een beetje ziek te voelen en zijn Maaike en ik naar huis gegaan. Jos bleef nog wat langer.

De volgende dag ging Jos naar Galway met een aantal andere studenten. Wij hebben zaterdag helemaal niets gedaan. Merel en Sjoerd zijn naar de zoo geweest en Maaike voelde zich echt niet lekker dus die bleef thuis. Ik ben nog even naar het centrum geweest en heb de rest van de dag heerlijk gelezen.

Zondag ben ik naar The Red Devil gegaan om samen met Maxi, Zach en Nicolas voetbal te kijken! Jaja, ik en voetbal. Is best leuk, maar ik voelde me wel in de minderheid. Dit kon ook gauw, aangezien ik het enige meisje was wat naar de wedstrijd aan het kijken was! Merel was ondertussen Sjoerd weer naar het vliegveld aan het brengen, aangezien die weer naar huis ging.
Jos die kwam 's avonds weer thuis uit Galway en we zijn nog weer even naar The Red Devil geweest, want er was weer live-muziek.

Maandag was weer een rustig dagje. We zijn weer even naar het centrum gegaan en 's avonds hadden we Irish Film Studies.

Morgen komen mn ouders voor een paar dagen en daar heb ik echt ongelofelijk veel zin in! Kan ik ze eindelijk mn huisje en de stad laten zien!

Foto's van The Bot staan weer op http://picasaweb.google.co.uk/t.kruiter/ en foto's van de kerken volgen nog.

  • 24 Maart 2009 - 14:54

    :

    Heeey wijfie:D zo te zien hebben jullie het ook heerlijk naar je zin daar?:) tijd gaat snel he? vet tof dat je ouders komen! geniet ervan!
    kus sai

  • 24 Maart 2009 - 15:17

    Mams Anneke:

    het was idd weer een gezellig avondje volgens mij. Deden jullie het spelletje: kusjes geven? ha ha.
    TOT MORGEN

  • 24 Maart 2009 - 17:19

    Bineke:

    Heb net je verslag weer even gelezen lijkt mij ook wel wat student zijn.
    Wens je fijne dagen met je Pa en Ma geniet ervan.
    groetjes

  • 25 Maart 2009 - 10:27

    Roelie:

    Wat studeer jij eigenlijk????

    Fijn dat je zo kan genieten, lieve groet van ons

  • 25 Maart 2009 - 19:14

    Marianne:

    Ik sluit me bij Roelie aan!
    Wat en wanneer studeer je eigenlijk.
    veel plezier met de parents.

  • 26 Maart 2009 - 18:13

    Je Grote Nicht!!:

    Je mams moet maar gauw weer thuis komen, we missen haar op de hyves.
    (haha, je weet wie het zegt).

    Genieten jullie? En je hut goed gekeurd of ging de zwabber er gelijk doorheen?
    Altijd handig als je ouders komen, even aannemen voor de klusjes.

    Veel liefs en de groetjes

  • 27 Maart 2009 - 07:24

    Jacqueline:

    Ik wil ook weer student worden en dan lekker naar Belfast om te "studeren"!!!

    Nee hoor, geintje! Het is je van harte gegund, GENIET ERVAN!!
    Hoe is het met je ouders? Zijn ze al moe van je drukke programma?? Vonden ze je huisje mooi? NOg veel plezier deze dagen!!

    Dikke smok Jacqueline

  • 28 Maart 2009 - 00:18

    Jeroen:

    Studeren? Het is alleen maar zuipen daaro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: