Internationalweek & Parties - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Internationalweek & Parties - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Internationalweek & Parties

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

06 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Jeetje, het is al weer een week geleden toen ik mn laatste blog schreef, een record :P

Goed, where to start? Uhm, afgelopen week was het Internationalweek. Dit betekende dat er van bijna elke International die hier is een docent in Belfast was. Tijdens deze week werd er vanalles georganiseerd; een quiz, allemaal lectures van de verschillende docenten, een pubtour, tripjes, een Eurovisie songfestival, etc. Het tofste moment van de Internationalweek was toch wel het tripje naar The Giant's Causeway & The Bushmill Distillery op woensdag.

Heel vroeg in de ochtend, lees half 9, moesten wij op school zijn. Nou is dit niet heel erg vroeg, maar wel als je de avond van te voren een pubtour had (die ook georganiseerd was door school ;)). Alle studenten zaten heel braaf tussen half 9 en kwart voor 9 in de bus, maar ja, toen was het nog wachten op de meeste docenten (je kunt er ook niet van opaan he, van die lui!) Toen alle docenten er waren kon het avontuur beginnen. Als je Belfast uit bent, dan heb je meteen al een ontzettend mooi landschap en dit bleef de rest van de reis zo. Na ongeveer 1,5 uur, stopten we in een dorpje om even wat rond te lopen. Na een uur gingen we richting the Bushmill Distillery. Hier maken ze Ierse Whiskey en we kregen daar een rondleiding. Na afloop mochten we Whiskey proeven. Wat is dat vies! Nou ja, vies, het is gewoon heel anders dan ik gewend ben. Wes, een Belgische student wist precies hoe je Whiskey moet drinken, dus die heeft ons dat maar even geleerd. Het was best leuk om dit een keer mee te maken, maar ik weet wel dat Whiskey niet mn favoriete drankje is!

Na de Bushmills was het nog 15 minuten naar The Giant's Causeway. We reden de hele tijd al langs de kust en Merel en ik hebben geloof ik wel bij 100 huizen geroepen: die willen we opknappen, daar gaan we wonen! Eenmaal bij de Causeway keek ik echt mn ogen uit. Wat is dat ontzettend mooi. Ik kan het echt niet beschrijven, maar de foto's staan op de site, dus kijk daar maar en dan kun je het met je eigen ogen zien. Het is echt de moeite waard om heen te gaan en ergens vind ik het jammer dat ik dit niet aan mn ouders heb laten zien.

Die avond zijn we met Marielle, onze docent van de NHL, uit eten geweest in een Tapas restaurant. Anna (klasgenootje die op een andere uni in Belfast zit) was er ook. Nynke zou ook nog komen, maar die had een afspraak die uit de hand liep, dus die heeft niet meegegeten. Ik had nog nooit tapaas gehad, maar het is erg lekker!

Nou, dat was de drukke woensdag. Verder was de Internationalweek niet zo druk en op vrijdag was er een afsluitende lunch en kregen we een certificate dat we mee hadden gedaan aan de week.

Vrijdagavond zijn Maaike, Jos, Marriet (die voor de verandering weer eens in Belfast is ;)) en ik samen met nog wat Internationals naar The Egg & The Bot geweest. Dit was ontzettend gezellig (iets wat mede mogelijk werd gemaakt door de goedkope cocktails van The Egg!). Nadat we wat gedronken hadden in The Egg zijn we dus naar The Bot gegaan waar echt een superleuk bandje speelde. Het was ook Wes' laatste avond, dus dat was de eerste International waar we afscheid van moesten nemen.

Zaterdag hadden we een T-party. Iedereen was dus verkleed als iets wat met een T begon. Maaike en ik vonden het wel een leuk idee om iets aan te doen wat we normaal gesproken niet zo snel aan zouden doen. Het resultaat was; Toothfairy & Tinkerbell. Voor mijn Toothfairy outfit moest ik helemaal in wit! En in een jurkje! De meeste mensen weten wel dat dit echt twee dingen zijn die ik nooit draag, dus het was ene hele uitdaging! Uiteindelijk na een poosje winkelen zijn we geslaagd en het resultaat is te zien op mn fotosite ;) Wat was dat wennen zeg, in een jurkje! En, geloof me, dit doe ik niet snel weer, haha! Iedereen zag er echt heel leuk uit. We hadden een turtle, een tomato, een Mr. T (denk: the A-team), een terrorist, een trainer, en ga zo maar door.
Tijdens het feestje ook een erg leuk spelletje gedaan; Kings. Het is een drankspel en ik moet zeggen dat de fles Baileys heel snel op was...*hik*

Zondag eerst heerlijk uitgeslapen en toen weer een filmmarathon gehouden. Geen Lord Of The Rings deze keer, maar X-men! Niet dat dit me superleuke films leken, maar toen ik hoorde dat Hugh Jackman meespeelde, was ik verkocht ;) En uiteindelijk bleken de films best wel heel erg leuk te zijn :)
's Avonds zijn Maaike, Jos en ik nog naar The Red Devil geweest en hebben we gratis t-shirts gekregen van de eigenaar :) In maat XXL....Dus, dat is gebombadeerd tot een lekker lang slaapshirt! Die avond moesten we alweer afscheid nemen van een International, Laure. De tijd van het afscheidnemen is begonnen, helaas.

Vandaag komen Maaike's ouders hier en woensdag haar zusje met vriend, dus dat wordt weer volle boel bij 6 Beechmount St.
Dit was het wel weer. Voor foto's gewoon weer kijken op: http://picasaweb.google.co.uk/t.kruiter/

• 06 April 2009 - 12:51

Linda:

Wauw, weer heel verhaal..Klinkt goed allemaal! Enne..Hugh Jackman is idd al reden genoeg een film te kijken;) Die lekkere Ozzies ook, snp je nu dak t zwaar hier heb??:P
    Geniet er nog ff van..

Liefs

Ps: wit staat u goed!

• 06 April 2009 - 13:06

Frank:

Hej Tjar!

Leuke foto's :D
    Enne.. wit staat echt niet verschrikkelijk. HEt is misschien wel een uitdaging om Je in meer kleuren te zien in de toekomst :-P

Ik krijg wel de indruk dat jullie er vooral veel alcohol drinken, haha.

Ben benieuwd hoe je deze laatste weken gaat ervaren.

Groets!
    Frank

• 06 April 2009 - 17:35

Mams Anneke:

Hey Toothfairy,

idd jammer dat wij daar niet geweest zijn. Maar we hebben toch ook allemaal leuke dingen gezien!
    Enne...niet gek zo´n feet´tje.

• 08 April 2009 - 07:12

Linda R:

Sounds like youre having the time of your life :)

Lx.

• 08 April 2009 - 07:36

Lily (moeder Jos):

Hoi Tjarda
    Dat witte jurkje staat je helemaal niet gek hoor,geweldig dat jullie allemaal zo je best hebben gedaan om in een mooie outfit te verschijnen.
    Voor vrijdag alvast een hele fijne verjaardag en goede paasdagen voor jullie allemaal.
    Geniet van jullie verblijf. (overbodig om te melden , dat gaat je goed af.
    groetjes Lily

• 08 April 2009 - 12:14

Jacqueline:

Nou dat was weer een leuk weekje, zo te lezen!!! En wit staat je echt wel leuk hoor! Ben het alleen niet van je gewend, maar je kan het goed hebben. We wensen je alvast fijne paasdagen en een spetterend en leuke verjaardag!!

Dikke kus Jacqueline, Theo, Lisa en Niek

• 08 April 2009 - 14:46

Roelie:

Hallo, even weer een krabbeltje vanuit Schoonebeek! Bedacht me ineens dat dat wel weer es tijd werd!
    Fijn dat je het nog steeds naar de zin hebt en het is goed om je verhalen te lezen!
    Wit staat je wel maar zwart................
    Hoe is het weer bij jullie? Hopelijk beter dan hier :-( op dit moment is het echt nat bah bah.
    Nou meisje nog een heel prettig verblijf in Belfast,een fijne verjaardag en goede pasen!!
    lieve groet van je oom en tante.

• 11 April 2009 - 08:13

Albert Uit Borger:

Dag Tjarda,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je een hele fijne verjaardag in en langs de pubs van Belfast. Geniet ervan.

Albert en Janny

P.S.
    Jaaaaaaaaaa, we weten wel dat dit niets te maken heeft met bovenstaand bericht, maar het is zo leuk om iedereen er even aan te herinneren dat je op 11 april 20 bent geworden. Dus.... lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria. Hieperdepiep hoera, hoera, hoera.

• 11 April 2009 - 19:19

Frans En Janneke:

hallo tjarda,
    gefeliciteerd met je verjaardag.
    hebben jullie het leuk gehad met z'n drieen? vast wel.gaat alles goed met je?
    hier gaat alles prima, met nils gaat het ook goed. esther en nils komen op 7 mei in nederland en vertrekkken 1juli weer .dus kunnen we heerlijk van ons ventje genieten.
    hoop dat je een leuke verjaardhebt met je vrienden
    ,wij drinken er vanavond een wijntje op.
    het gaat je goed .dikke kus frans enn janneke,mirjam edwin,nils,esther en sebastiaan.

• 13 April 2009 - 16:15

Ina Viswat:

hoi tjarda,wat vliegt de tijd he?!nog even en dan ben je weer in ons kikkerlandje.ik heb jouw fotos even bekeken,mooi hoor,en wat betreft dat wit,ik vindt het erg mooi.geniet nog even ,van de tijd die je rest in belfast.groetjes oet midwolle