Dreaming - Reisverslag uit Midwolda, Nederland van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Dreaming - Reisverslag uit Midwolda, Nederland van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Dreaming

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

22 December 2008 | Nederland, Midwolda

De kerstvakantie is net begonnen, wat me doet realiseren dat 2008 echt bijna afgelopen is. Net als mijn stage. Na de kerstvakantie moet ik nog twee week stagelopen, dan nog één toets maken en een gesprek of ik wel bekwaam genoeg ben om mijn vierde jaar in te gaan. Nog genoeg te doen, lijkt me en ik ben vandaag dan ook vol overgave begonnen met leren voor mijn toets.

Toch kan ik de verleiding niet weerstaan om af en toe te denken aan 2 februari, de datum waarop ik ons koude kikkerlandje ga verruilen voor een ander koud kikkerlandje. Als ik denk aan de spannende tijd die ik tegemoet ga, lijkt net alsof al dat andere even niet meer belangrijk is.
Dromerig denk ik dan aan het Ierse landschap en ik zet voor het verhogen van de sfeer maar even wat Ierse muziek op. Als ik daar dan naar luister, waan ik me in een Ierse pub met, naast alle uitwisselingsstudenten die daar op dat moment dan ook zijn, lokale bevolking met een geweldig Iers accent waar ik vast erg aan moet wennen, maar wat ik graag wil leren. En zo gaan mijn gedachtes van de Ierse pub naar het huisje wat we hebben. We weten nu waar we terecht komen en ik kan het niet helpen, maar ik ben steeds aan het visualiseren hoe het eruit zal zien. En van ons Iers huisje, gaan mijn gedachten naar de University waar we ook de nodige uurtjes gaan besteden. Denkend aan de vakken die we daar gaan volgen, bedenk ik me ineens dat ik eerst nog wel even de periode hier af moet maken.

Dat ik er zin in heb, mag duidelijk zijn, maar dat ik er zoveel zin in kon hebben, had ik zelf niet verwacht! Ik denk dat het me erg goed gaat doen om even helemaal weg te zijn. Geen gestress van school, andere omgeving, andere mensen, andere cultuur, ander landschap, ga zo maar door. Reizen is iets wat me trekt en andere mensen ontmoeten is al helemaal mijn ding, maar zo hevig ergens naar verlangen, is vrij nieuw voor me!

Goed, laat ik me nu nog maar even 41 dagen concentreren op dingen afronden hier. Ik zet mezelf nu weer aan m'n leerwerk in de hoop dat ik nu wat rustiger word in mijn hoofd en me weer beter kan concentreren op wat ik moet doen.
Focus, Tjarda, focus!

Merry Christmas & a Happy New Year to all of you who read this :)

  • 22 December 2008 - 16:09

    Moniek:

    Klinkt goed meid. Zeker weten ga jij een avontuur tegemoet. Ik sprak een Ierse (oude) vrouw op mijn terugreis naar Nederland en die was net getrouwd met een Engelsman. "United Nations" riep ze steeds :)
    Die 41 dagen gaan straks ontzettend snel en voor je het weet zit je er al. Probeer juist enorm te genieten van de kleine dingen thuis.
    Op dit moment natuurlijk vooral van Kerst!
    Heel veel succes met leren en die toets/gesprek knal jij er zeker even in!

    xxx Mo

  • 22 December 2008 - 19:05

    Mams Anneke:

    Als ik denk aan de jaren N.H.L, hoe snel die voorbij gaan, wat is dan 41 dagen toch, nietdan?
    Nog even "koppie erbij houden"en dan maar volop genieten van je Buitenland Verblijf.
    Het is je gegund!!!

  • 22 December 2008 - 21:26

    Janny Kruiter:

    Hoi lieve Tjarda,
    Fijn om zo je buitenland stage te volgen.
    Succes met de laatste lootjes en het is zo febr.
    Goede dagen.

  • 23 December 2008 - 08:15

    Maaike:

    Ik weet precies hoe je je voelt. Ik kan niet wachten tot we hier weg zijn en samen in Belfast zitten en kunnen relaxen ipv al die stress van school!

  • 24 December 2008 - 11:42

    Jacquelie:

    Lieve Tjarda,

    De dagen in Nederland zullen zo voorbij vliegen en dan ineens is het al 2 februari 2009!! Ik ben blij dat je er super veel zin in hebt. Dit avontuur is je van harte gegund!! Hele fijne feestdagen samen met je familie!

    Dikke kus Jacqueline, Theo, Lisa & Niek


  • 11 Januari 2009 - 15:42

    Marriet :

    Hi meid,
    aftellen is nu dan echt begonnen. Leuk om te horen dat jullie er zon zin in hebben:)
    Have fun, geniet ervan!

  • 19 Januari 2009 - 16:58

    Bineke:

    Hoi Meisie

    Wat een leuk idee om zo een verslag te maken ik zal je zeker volgen en je de laatste nieuwtjes van hier sturen.
    Maak er een paar mooie maanden van.

    Liefs Bineke

  • 28 Januari 2009 - 15:19

    Pipo:

    Ene Maaike schreef dat het goed is om naar Belfast te gaan en dan lekker te relaxen, weg van de stress op school.
    Lijkt mij een verkeerde opvatting omdat ik denk dat het huidige schoolregime redelijk relaxed is en een stage in Belfast nogal stressvehogend kan zijn als je eruit wilt halen wat erin zit.
    Nou jij weer.

  • 28 Januari 2009 - 15:41

    Moi:

    Uhm Pipo, ik wil me verder nergens mee bemoeien - ow jawel, toch wel- maar zou je als je hier loze kreten gaat schreeuwen, die ook even uit willen leggen? Het schoolregime is alles behalve relaxed en Belfast kun je zo gestressd mogelijk maken als je zelf wilt. Je bepaalt namelijk zelf wanneer je eruit heb gehaald wat erin zit (voor jezelf)

    So shut up!

  • 28 Januari 2009 - 15:50

    Tjarda Kruiter:

    Reacties op mijn verhalen vind ik leuk (of wat minder leuk), maar gebruik dan tenminste wel je echte naam. Thank you

  • 30 Januari 2009 - 14:45

    Eddy En Roelie:

    En nu is het alweer bijna 2 februari! Wat gaat de tijd achteraf altijd snel! Dus willen wij je aanraden om in Belfast naast je stage enorm te gaan genieten want voor je het weet.....
    Een hele goede reis wensen wij jou en we zullen je volgen via deze website dikke knuffel vanuit Schoonebeek

  • 30 Januari 2009 - 15:00

    Tjallina:

    Lief, lief nichtje,
    Bijna is het zover, dan ga je ons landje tijdelijk verlaten.
    Heel veel succes met leren, verkennen en vooral met lol maken.
    Goede reis en wij blijven je volgen.

    Dikke knuf van je allerliefste nicht

  • 30 Januari 2009 - 17:28

    Erik:

    Hey Meis,

    Wil je voor maandag ook alvast ff goede reis wensen. En heel veel plezier in Belfast met de meiden! Geniet ervan. Zal je in ieder geval volgen en af en toe eens contact hebben.

    Liefs Erik

  • 31 Januari 2009 - 06:11

    Jacqueline:

    Lieve Tjar,

    We willen je alvast maandag een hele goede reis wensen. Veel succes met je studie!! Maar bovenal: geniet er lekker van en maak veel plezier! Drie maanden zijn zo om dus geniet van elke seconde dat je daar bent.

    Dikke kus van Jacqueline Theo, Lisa & Niek XXX

  • 31 Januari 2009 - 12:50

    Ina Truin:

    Hoi Tjarda, ik wens jouw veel plezier in Ierland.
    Spannend wat er gaat gebeuren, succes toegewenst.
    Jij gaat maandag, morgen komt Suzanne terug.
    Ik zal je blijven volgen op jouw blog.
    Groeten uit Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 16222

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: