First impressions - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

03 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

So, Belfast, here I am!

Gisteren aangekomen in Belfast. We zouden met het vliegtuig van 17.40, maar hadden een half uur vertraging door het slechte weer. Het afscheid viel me best zwaar, maar op het moment dat ik de poort door was, ging het allemaal wel weer.
Tijdens het wachten op het vliegtuig en in het vliegtuig hebben we ongelofelijk veel lol gehad en er waren meteen al wat Ieren die ons wel konden vermoorden! (maar ze hebben het niet gedaan!)

Eenmaal geland, moesten we met de bus naar het City centre, nou, dat ging allemaal prima. Daar werden we opgehaald door Gareth. Gareth is the student's union president en hij bracht ons naar t huisje toe. Tijdens de rit, vertelde en vroeg hij vanalles. We hadden best wat moeite met zijn accent, aangezien er veel lawaai in de auto was. Eenmaal in het huisje aangekomen, waren we alle vier ongelofelijk impressed! Wat een prachtig huisje! Groot, vier mooie, ruime slaapkamers, een relatief grote woonkamer en nieuwe keuken. Toen Gareth weer weg was, begon de "lol". We konden de verwarming niet aankrijgen! Na een paar uur in de kou hebben gezeten, besloten Jos en ik naar de buren te gaan om te vragen of zij er iets van snapten. Deze kwamen meteen met een draagbare verwarming aan en die mogen we net zolang lenen als dat nodig was. Ook brachten ze ons eten! Wat een ongelofelijk toffe mensen!

Het eerste nachtje slapen is me niet echt gelukt. Ik had het koud en je wilt niet weten wat ik allemaal over elkaar getrokken heb om maar warm te blijven.
Vanochtend werden we ruw gewekt door iemand van het makelaarsbureau die naar onze verwarming ging kijken: bleek het stuk te zijn! Geen wonder dat het zo koud was.

We hebben maar besloten een grote schoonmaak te gaan houden (goed he!!!), want het is ongelofelijk stoffig en vies in ons huis. Het ziet er nu allemaal weer een stuk beter uit en het begint voor mij ook al als 'home' te voelen :)
Vanmiddag zijn we naar de University geweest waar we inlogcodes voor de computers hebben gekregen en ook een rondleiding door de school (ben het meeste al weer vergeten, but hey, it's the thought that counts!)
Morgen beginnen we met onze eerste les: Irish Cultural Landscape. Kan niet wachten.

Vanavond gaan we nog even naar de pub, kijken wat daar allemaal te doen is en morgen hebben we een verjaardagsfeestje bij een stel Amerikanen, een meisje wordt 21, so big party!

Volgens mij ben ik niets belangrijks vergeten nu. We hebben geen internet op de kamer, dus voor msn/weblogs bijhouden etc, moeten we naar de university, maar dat is dichtbij genoeg. Winkels zijn ook dichtbij, dus alles gaat goed.

Oh ja, mijn adres voor de geinteresseerden:

6 Beechmount Street
Belfast BT12
Northern Ireland
UK

Oh, en thanks voor al die leuke reacties op de vorige berichtjes! Vind ik echt supertof!

I'll keep you up to date bout everything!

Oh, en foto's komen waarschijnlijk op een andere site ergens deze week, want hier kun je maar een aantal foto's plaatsen.

  • 03 Februari 2009 - 15:46

    Juul:

    Jeej! Ik ben de eerste!

    Ik zag op je moeders hyves al dat je veilig aangekomen was. Mooi dat jullie goed terecht gekomen zijn. De Zweden club had ook een mooi (although incomplete) huisje las ik. Nu hopen dat Jel en ik net zo goed terecht komen....

    Have fun!

    xx

  • 03 Februari 2009 - 16:07

    Mams Anneke:

    Fijn dat alles zo goed verlopen is en dat het huisje naar jullie zin is. Hopelijk heb je het vannacht wat warmer, anders moet de warmwaterzak maar op de post[grapje].Leuk, meteen een feestje,geniet maar. Ben wel heel nieuwsgierig naar foto's. Spreek je vanavond op msn.

  • 03 Februari 2009 - 16:39

    Ramnajarn:

    Sounds like you've actualy got to do something over there (and that you ARE doin it, unlike some other people we might now (one in particular...))

    and "I'll keep you up to date bout everything!" no thanks ;-)

    see you in 3 months!

  • 03 Februari 2009 - 16:47

    Marriet:

    Meid,klinkt heerlijk allemaal!! Ben blij dat het huisje mooi is, scheelt maar weer;) Vanaaf naar de pub? Ben benieuwd welke maar dat hoor ik de volgende keer wel! Kan niet wachten op het volgende verhaal!

    Have fun!
    Liefs

  • 03 Februari 2009 - 17:10

    DE STELLEMAATJES:

    Hey Tjar,

    Het begint al goed,FEESIE!!
    Geniet lekker en we zijn blij dat ook jij blij bent.

    Dikke knuf van ons allemaal

  • 03 Februari 2009 - 17:28

    Mo Voor Jou!:

    Dus veilig aangekomen??? Nou geniet en ik blijf je volgen!

  • 03 Februari 2009 - 19:23

    :

    Hey tjar!

    Wat leuk om jouw verhalen te lezen. Wat rottig dat de verwarming het niet deed, maar wel lief dat jullie die van de buren mochten lenen. Veel plezier in de pub! ¨

    Liefs kristien

  • 03 Februari 2009 - 19:27

    Sjoerd:

    hey tjartje

    wat hebben jullie toch een mazzel met zulke buurtjes he

    een kachel en ETEN op de koop toe, hoe lekker kan je het krijgen :D

    knufs en hugs van mij

  • 03 Februari 2009 - 20:17

    Jeltsje:

    Hey Tjarda!

    Klinkt goed! (op de verwarming na dan) hoop dat je vannacht wel lekker warm kunt slapen! Ook ik ben benieuwd naar je belevenissen daar dus ik zal je verhalen zeker volgen!

    XX
    Jeltsje

  • 03 Februari 2009 - 21:18

    Marianne:

    Dag schat!!

    wat had manne manne nou .....Heb je een kruik bij je, Maar nee! Ik heb een warme pyama!

    Fijn dat het huis mooi is en! een eigen slaapkamer.
    ik had gehoort dat je wat verdrietig was bij het afscheid. Je bent nog niets verandert.Vroeger ging dat ook zo.
    Ik plaag je maar hoor!!
    veel plezier met elkaar, en spaar die jonge een beetje.

    Liefs,

    marianne.

  • 04 Februari 2009 - 04:30

    Linda Boersma:

    Hey tjar!
    Gelukkig goed aangekomen! Tis int begin nog btje onwerkelijk, voor mij nog steeds, maar weet cker dat jullie toptijd gaan hebben;) Laat t ma rustig over je heenkomen! Kusje uit het heerlijk warme Melbourne:P

  • 04 Februari 2009 - 08:49

    Jacqueline:

    Hey Tjar,

    Dus goed aangekomen in Belfast! Nu begint het leuke leventje daar! En al je eerste feestje gehad, zoals ik het lees komt helemaal goed. Hopelijk is de verwarming weer klaar.

    Liefs Jacqueline, Theo, Lisa en Niek

  • 04 Februari 2009 - 16:23

    Pegasus:

    Hey hon,

    Sounds like you're having fun already, good for you.
    Kinda sad that I'm missing the whole being there with mates thing. I should stop screwing up schoolwork :P. Anyways we should go there together sometime maybe.

    Have fun there!!

    XxX

    PS: Dév says 'hi back'.

  • 04 Februari 2009 - 18:35

    Rita:

    Hey meissie,fijn dat je goed bent aangekomen en dat je je al thuis begint te voelen.
    Zo te lezen zitten jullie in een lekker huisje.Wat zul je het koud gehad hebben.Hopelijk is het nu goed gerepareerd en kun je vanacht normaal gekleed slapen :D.
    En veel plezier op het feestje bij de Amerikanen.
    Have fun en tot gauw.
    liefs,Rita en Harry

  • 04 Februari 2009 - 18:45

    Esther:

    Hey meissie!

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! :D Hoop voor je dat school leuk is en leuk BLIJFT vooral xD

    Wat kut van de kachel...maar wel beter dat ie dan wel gemaakt is.

    Anyway, kijk uit naar je volgenede blog!

    Enjoy hun!
    Stay safe!
    Esther


  • 04 Februari 2009 - 19:07

    Janny Kruiter:

    Hoi lieve Tjarda,
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Nu 3 maand in een lekker schoon en ruim huis, dat poetsen herken ik wel, nu het schoon is voelt het meer eigen.
    En de eerste gastvrijheid ben je ook al tegen gekomen, dat is toch wel erg lief.
    Nu succes op de Universiteit en veel plezier in de pubs en feestjes,
    Lieve groet tanta Janny

  • 05 Februari 2009 - 13:15

    Ineke:

    Hey poetsvrouwtje ,

    Leuk om je verhalen te lezen en helemaal geweldig om te lezen dat je je er al thuis voelt.

    Liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 16224

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: