The first week - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

09 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zo, we zitten nu een week in Belfast en het enige wat ik er van kan zeggen is dat ik het helemaal geweldig vind!
De vorige keer had ik het over het city centre wat we woensdag voor t eerst hadden bezocht. Vrijdags zijn we weer naar het centrum gegaan en zijn we een souvenirwinkeltje ingelopen. De nodige typische Ierse dingen zijn al gekocht: leprachauns (Jos), groene hoeden voor St. Patrick Day (Jos), een Guiness portemonee (Jos) en nog veel meer (wij allemaal ;)) Ik kon het natuurlijk niet laten om een kettinkje te kopen, maar goed.
Daarna hebben we nog wat rondgelopen en toen zijn we maar eens gaan eten in het centrum.
Zaterdag dachten Jos en ik: kom, laten we even naar het centrum gaan om te kijken hoe we dat gaan doen als we naar Schotland gaan. Kwamen we uiteindelijk bij het bus/treinstation: was de afdeling die wij nodig hadden net gesloten, das best jammer dan. We zijn toen nog op zoek gegaan naar gootsteenontstopper, omdat onze douche na 5 minuten douchen al een zwembad is, maar dat konden we alleen maar in 5 liter flessen vinden, wat duur was en vrij zwaar. Dus dat hebben we maar niet gedaan.
Zaterdag avond zijn we met zn vieren naar Madden's Bar gegaan. Toen we daar aankwamen was het beneden erg druk en iemand zei tegen ons dat we boven ook wel konden zitten, zo gezegd zo gedaan. Het was daar in het begin best rustig, tot opeens er een immense invasie van de Ieren kwam. Allemaal even klein (ik voel me daar soms echt groot!!!) en allemaal even dronken. Een Ier wilde met Merel, Maaike en mij op de foto, nou ja, wij zijn de beroerdste ook niet ;)
Ik zei dat ik me hier af en toe best groot voel, maar dat is echt zo! Maaike en Jos worden hier echt ongelofelijk aangekeken omdat ze zo lang zijn. Volgens mij zijn ze echt bang voor hun ofzo.
Heel veel ga ik over deze avond verder niet zeggen, behalve dat het heel gezellig was en dat niet iedereen het bij cola heeft gehouden (A)

Zondag was Lord Of The Rings dag. Ik was de enige van ons vieren die deze films nog nooit had gezien en er werd mij vrij vaak duidelijk gemaakt dat dit echt not-done was, dus toen zie ik dat we ze dan alle drie maar moesten gaan zien. Het originele plan was dat we om 9 uur 's ochtends zouden beginnen, maar ja, we waren de dag ervoor naar Madden's geweest, dus dat liep niet helemaal zoals gepland. We zijn om half 12 begonnen en om kwart voor 2 's nachts waren we klaar. Tussendoor zijn we nog wel naar de winkel geweest, heb ik gekookt (!!!!) maar voor de rest hele tijd film gekeken. Erg leuk als je dan met een enorme spinnenfobie deel 3 van LOTR gaat kijken: een enorme spin! Gelukkig waren daar Merel en Jos en ik mocht hun handjes fijn knijpen (thanks guys;))

Vanochtend zijn Jos en ik dan nog maar een keer naar het bus//treinstation gegaan en hebben we onze ticket naar Edinburgh geboekt. We gaan vrijdag met de boot daarheen en komen een week later weer terug :D Heerlijk, een week geen Merel en Maaike :P
Door een centrum lopen met Jos is dan ook erg leuk, want iedereen kijkt met grote ogen en vol verbazing naar hem, net alsof ie een giant is! Erg grappig om te zien

Vandaag hadden we twee lessen, eentje was British History van een man die wist waar Groningen en Leeuwarden liggen, aangezien hij daar gewerkt heeft. Erg grappig om een Ier 'Fokko Dijkstra' te horen zeggen ;) De British History les ging over hoe het geregeld was omstreeks 1908 met de zorg voor kinderen etc. Die was niet zo goed, laten we het daar maar op houden.
Daarna hadden we Divided Societies. Het onderwerp wat we daar behandelen is erg interessant: de scheiding in Belfast dmv de muren en het effect van die muren. De vrouw die ons les geeft, is helaas wat minder interessant, ze weet ontzettend veel, maar het komt er niet goed uit. Maar ja, het is interessant genoeg. Ook al heb je dan een Merel en Jos die de hele tijd in een scheur liggen.

Ik zal vanavond wat foto's proberen te uploaden, maar niet op deze site. Ik ga even een andere site aanmaken. Als dat allemaal gelukt is (het internet is ongelofelijk sloom hier) dan zal ik die website hier even neerzetten.

Well, that's all folks!

Cheers!

  • 09 Februari 2009 - 13:45

    Marriet:

    Heej meid,

    zoals ik net al tegen Jos zei..heeeel veeel plezier in Schotland! Leuk om al jullie verhalen te lezen en ben benieuwd naar de verhalen en fotos van schotland!

    Gr daar..
    Liefs

  • 09 Februari 2009 - 13:48

    Jeltsje:

    Klinkt leuk allemaal! Wat leuk ook dat jullie naar Edinburgh gaan! Hoeveel lessen hebben jullie eigenlijk per week?

    XX
    Jeltsje

  • 09 Februari 2009 - 14:17

    Lily (moeder Jos):

    Hoi Tjarda
    Leuk dat je met Jos een weekje naar Schotland gaat, heel veel plezier en pas goed op jezelf en een "beetje"op jos.
    Leuk jullie verhalen te lezen, ben blij dat jullie het naar je zin hebben.

  • 09 Februari 2009 - 15:10

    Rita:

    Welja, ook nog even met Jos naar Edinburgh he. :D
    Groot gelijk heb je hoor.
    Ik krijg de indruk dat jij je daar wel goed vermaakt,samen met de anderen natuurlijk.
    Ben benieuwd naar je foto's.

    groetjes en een knuf
    Rita

  • 09 Februari 2009 - 18:16

    Mams Anneke:

    Hey lieverd,
    Wat een leuk plan: volgende week naar schotland, hebben ze in Ierland ook vakantie?
    Geniet ze, en goed op elkaar passen!
    dikke kus

  • 11 Februari 2009 - 00:05

    Linda Boersma:

    Hi tjar!

    OMG..mag ik eerst ff zeggen dak bijna stijl achterover viel toen ik las dat jij LOTR nog NOOIT gezien had! Haha..Ma goed dat je ze nu wel gezien hebt! Fijn te lezen dat t allemaal zo goed gaat..:D
    Enjoy enne..go easy on the booz he!:P
    Kusje

  • 11 Februari 2009 - 18:04

    Henriet:

    Hoi Tjar,
    Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat het een mooi huisje is. Ik heb net even de foto's bekeken, ziet er goed uit!
    Veel plezier in Schotland!
    Liefs Henriet en mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: