Scotland, Limelight and stuff - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Scotland, Limelight and stuff - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Scotland, Limelight and stuff

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

12 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Vandaag hebben Jos en ik voorlopig onze laatste lessen gehad, morgen vertrekken we namelijk voor een week naar Schotland. We gaan eerst drie dagen naar Edinburgh, dan naar een klein dorpje vlakbij Loch Ness om monsters te bezoeken en vervolgens gaan we naar Glasgow voor twee dagen. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in :) Dit betekent dus wel dat jullie waarschijnlijk een week lang niets van me horen, tenzij we naar een Internet cafe hoppen de komende week, maar als ik weer terug ben, zal ik jullie overwhelmen met verhalen, I promise ;)

Dinsdag zijn we met zn vieren naar Limelight geweest. Dit is een soort drie-in-een cafe met alternatieve muziek: erg leuk! We hebben het dan ook erg gezellig gehad. Ondanks dat we die ochtend daarna om 10 uur op school moesten zijn, besloten we het niet bij cola te houden en ben ik na 1 Guiness overgestapt op Baileys: heerlijk! Ook erg leuk detail, is dat ze een leuke barman hebben waarmee goed te flirten valt ;) maar goed, dat ter zijde.

De dag daarna eigelijk nergens last van en vrolijk de les in gegaan. 's Middags nog even naar het centrum geweest omdat Maaike en Jos een alternatieve winkel hadden ontdekt waar ik nog een stel oorbellen heb gekocht. (ja ja, ik weet het!)

Voor de rest hebben we niet zo veel gedaan. Wat lessen gevolgd en voor de rest gelezen, veel gelezen. Heerlijk om daar weer tijd voor te hebben!

Vandaag zijn we naar een winkelcentrum gelopen een stukje verderop. Het is daar een stuk goedkoper om boodschappen te doen en we hebben meteen maar wat ontstopper gehaald voor onze douche, omdat die na 5 minuten al in een zwembad veranderd, niet echt prettig.

Nou, na al dit vrolijke nieuws nog even een serieus stukje. Toen we in de taxi naar Limelight zaten, hoorden we dat er een aantal bommen waren ontmanteld op een paar minuten afstand van ons huisje. Eentje zat vol met spijkers en als ze waren ontploft, waren er zeer waarschijnlijk doden gevallen. In de krant stond die dag daarna dat de bom wel te maken het met de CIRA: Continuity Irish Republican Army. Maar goed, alles is goed gekomen, het doet je alleen wel even beseffen dat het nog niet helemaal voorbij is.

Goed, ik ga afsluiten. Zal nog wat foto's van ons avondje Limelight erop zetten. Weer dezelfde site als waar de andere foto's ook opstaan (zie bericht: Pictures).

Tot over een weekje!

  • 12 Februari 2009 - 18:57

    Frank Muller:

    Woa, ook leuk om te horen dat er een bom vlak bij je huis lag :O

    Veel plezier in Edinburgh, ook daar foto's maken natuurlijk!

  • 12 Februari 2009 - 18:59

    :

    Wat creepy zeg, die bommen :S Je zou het niet zeggen aangezien je er normaal niet zo veel over hoort, maar het is nog niet voorbij (blijkt!).

    Ik zie trouwens nog geen foto's :O Check 't later nog wel een keertje, ik denk dat je nu nog de foto's van je goeie kant uit zit te zoeken LOLOL :D

    Liefs!

  • 12 Februari 2009 - 19:04

    Jacqueline:

    Moeten we een hele week wachten op je verhalen??? Hmm...nou ja dat overleven we ook wel weer natuurlijk!

    Heel veel plezier in Schotland!

    Liefs van ons

  • 12 Februari 2009 - 19:06

    Emma Veldman:

    Wat creepy zeg, die bommen :S Je zou het niet zeggen aangezien je er normaal niet zo veel over hoort, maar het is nog niet voorbij (blijkt!).

    Ik zie trouwens nog geen foto's :O Check 't later nog wel een keertje, ik denk dat je nu nog de foto's van je goeie kant uit zit te zoeken LOLOL :D

    Liefs!

  • 12 Februari 2009 - 19:15

    Frank:

    Om net als de anderen maar even iets te zegen over de bom: sjemig :-o dat verwacht je ook niet. Hoewel..
    Nogmaals.. wat zul je ontzettend veel leren daar over cultuur en geschiedenis. Om jaloers op te worden dear :P

    Veel plezier in Scotland!

    Enne, je snapt natuurlijk wel dat ik een foto van die barman wil he!?

    Groetekes,
    Frank

  • 12 Februari 2009 - 19:56

    Mams Anneke:

    Joepie de 1e. Een héééle week geen berichtjes? snik,snik. Maar kan me dan wel weer verheugen op de week erna want dat worden extra lange natuurlijk. En nog méér oorbellen? tsss. Hebben ze in Schotland en Ierland ook pandora, op letten hoor! Dat van die bommen had ik al bij Merel gelezen, idd een eng iets. Meiske, veel plezier samen in Schotland, geniet ervan en doe voorzichtig. Liefs van ons

  • 12 Februari 2009 - 19:57

    Mams:

    tsss, niet de eerste

  • 12 Februari 2009 - 20:05

    Mams Anneke Again:

    de foto van private conversation is wel heel ernstig, volgens mij na etterlijke bailleys

  • 12 Februari 2009 - 20:25

    Marjolein:

    Aha a single lady on the prowl!!
    As 't dan ook maar een leuke barman is: zet 'm op!
    Ja, en voor de rest blijft het leven spannend, maar soms wel erg spannend ... Liever geen bommen of andere erge dingen!
    Heel veel plezier in Bonny Scotland!
    en check out www.ctag.com
    doen!
    doei

    Marjolein

  • 12 Februari 2009 - 21:49

    Eddy En Roelie:

    Wij wensen jullie ook vanuit het mooie Drenthe een hele fijne week in Schotland!!!
    liefs van ons

  • 13 Februari 2009 - 07:52

    Bineke:

    Hello Tjarda
    I hear you have a good time in Belfast.
    Maar goed als je dat van die bommen weer hoord word je weer even met de neus op de feiten gedrukt.
    Veel plezier volgende week in Schotland Edinburgh dit is een prachtige stad geniet er van. Maar pas vooral op dat je niet gepakt wordt door Nessy je bent gewaarschuwd.

    groetjes Bineke

  • 13 Februari 2009 - 08:48

    Jeltsje:

    Hey Tjar!

    Veel plezier in Schotland!!
    En net als Frank ben ik ook wel benieuwd naar hoe die barman er uit ziet... ;)

    XX

  • 13 Februari 2009 - 09:30

    Lily (moeder Jos):

    Hoi Tjarda.
    veel plezier met je rondreisje door schotland,de planning ziet er goed uit.Ben best wel een beetje jaloers Schotland lijkt een prachtig gebied om rond te kijken. kijk uit naar de foto's (Jos in een kilt?)
    Voorzichtig en heel veel plezier. Groetjes van Lily en Chris.

  • 15 Februari 2009 - 09:41

    Ina Viswat,:

    hoi tjarda,na jou verhalen te lezen gaat het erg goed met je.fijn om te horen dat je het zo leuk hebt,wat een eng verhaal zeg,dat met die bommen.gelukkig zijn ze niet afgegaan.ik wens jou veel plezier in schotland,volgens mij een fantastisch land.geniet nog van jou periode daar.ik blijf je volgen.

  • 16 Februari 2009 - 03:42

    Albert-Wim Reitsma:

    Heee Tjar!

    veel plezier in Schotland en ik wacht op je volgende stukje. Schotland is volgens mij helemaal jouw ding...

    greets,
    AW

  • 17 Februari 2009 - 20:30

    Marianne:

    Hoi prugeltje,

    Ik lees en hoor dat het goed gaat.Je maakt wel veranderingen door, dus we moeten onze borst maar nat maken!!
    Het monster met rust laten anders ....

    ik heb hier 16 dagen naar het monster van Midwolda gezocht. Pele van de buren was zoek.Je snapt het..erg verdrietig. Blaren op de voeten. nijdige midwolmers (das mient) als we naar een zwart witte kat kwamen vragen.'
    Maar goed Pele kwam sterk vermagert maandagnacht terug!

    Meisje, veel plezier.

    marianne.

  • 21 Februari 2009 - 09:42

    Marjon:

    Hey Tjar!!!

    Alles goed daar? Aan je verhalen te zien, vermaak je, je daar prima! Fijn om te lezen.
    Fijn weekend en ik blijf je volgen! Geniet er nog van meid!

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: