Lessons, Primark & Limelight - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Lessons, Primark & Limelight - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Lessons, Primark & Limelight

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

25 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Nou, ik ben weer een paar dagen in Belfast en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt! Het voelt echt als thuis hier, heerlijk!
Maandag zijn Jos, Maaike, Merel en ik met Marriet wat wezen drinken bij ed Starbucks en die heeft ons ook kennis laten maken met Primark. Wat een heerlijke winkel is dat: shirtjes voor £4,-, dat idee! Alles supergoedkoop en het ziet er prima uit. Maandagavond hadden we vanaf 17.00 Irish Film Studies. We hebben Bloody Sunday gezien. Ik had er al wel eens een stukje van gezien, maar nog nooit helemaal. Jeetje wat was dat een heftig verhaal! Ik weet niet of iedereen weet wat Bloody Sunday is, maar anders moet je het maar even googlen oid. De film is erg indrukwekkend gemaakt met een handcamera, waardoor je echt het idee hebt dat je door de massa heenrent. Het geeft echt een goed beeld en onze docent, Paul Anthony, zei ook dat deze film erg waarheidsgetrouw is.
Jos was die avond met Marriet en Dave en nog wat vrienden naar de Student's Union bij Queen's University geweest en dat was erg gezellig, hoorden we een dag later. Hoe hij is thuisgekomen is mij tot nu toe nog niet gelukt! Hij is op een rotonde uit de taxi gestapt en vervolgens door een gepanserde politiewagen naar huis gebracht. Nou, toch aardig van die mensen, he?! En Jos leeft nog, dat is t allerbelangrijkste.

Dinsdag zijn Maaike, Merel en ik eerst naar Ireland in Europe geweest. Dit ging over de rococo en the grand tour. Kunstgeschiedenis. Dit was makkelijk te volgen, aangezien ik dit al tijdens de havo heb gehad. Deze lessen worden gegeven door Angela Vaupel, een van oorsprong Duitse vrouw die ook wat Nederlands kan, erg grappig om dat te horen en haar manier van lesgeven is toch heel anders dan de Ierse docenten. Ze betrekt de klas er meer bij, leuk om te zien. Na de les zijn Maaike, Merel en ik nog een keer naar de Primark geweest om nu daadwerkelijk ook wat te kopen. Al met al heb ik £7 uitgegeven en heb ik een shirtje en nog wat dingen gekocht: goedkoper kun je het niet krijgen! Jos en Marriet zijn naar allerlei andere winkels geweest met z'n tweetjes en Jos heeft weer een volle kledingkast erbij. 's Avonds zijn Marriet, Maaike, Jos en ik naar de Limelight geweest, wat echt heel erg gezellig was. Allerlei soorten muziek en Maaike en ik hebben ons dan ook erg vermaakt met muziek wat wij erg leuk vonden.
Ik heb het idee dat Ieren niet gewend zijn aan lang haar, want, net als in Madden's Bar, zat er weer een zeer dronken, klein, Iers ventje aan mijn haar te pulken en bedacht hij daarna dat het wel leuk zou zijn dat ik hem een drankje ging betalen, well, how about no???? Ik was blij dat de barman me toen kwam redden en vroeg of het wel goed ging en me gauw mn drinken gaf.
Na de Limelight, hebben we nog heel fout bij een kebabzaak wat gegeten. Gelukkig hebben ze daar ook gewoon patat, dus dat was erg lekker. Ik ben echt als een blok in slaap gevallen daarna.

Vandaag hadden we eigelijk les, maar omdat het Ash Wednesday is, viel de les uit want er was een Catholic Mass. Voor degenen die niet weten wat Ash Wednesday is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aswoensdag

Het is wel heel apart om te zien, want er lopen hier best wat mensen rond met een askruisje op hun voorhoofd, dat zie je bij ons in het noorden niet echt, tenminste, ik heb het nog nooit gezien.

Vandaag hebben we verder niet veel op de planning. Ik ga nog een beetje lezen en wat voor school bezig, denk ik. Met mn wordfile beginnen en wat opdrachtjes maken. Al met al, een heerlijk relaxed dagje!

  • 25 Februari 2009 - 11:57

    Maaike:

    w00t Limelight :D dat was erg tof daar ;) Moeten we vaker doen!

    Ieren zijn wel creepy af en toe (WE KNOW), ik doe wel een keer een bodyguard outfitje aan ;)


  • 25 Februari 2009 - 12:03

    Moniek:

    Jaaaaaaaaa you discovered 'Primark'. Je wilt mijn kledingkast niet zien, hij puilt uit. Het is zelfs zo erg dat ik al heeeeel veel kleren mee heb genomen naar NL en weer een nieuwe lading aan het kopen ben. Dus houd me tegen als ik bij jullie op bezoek ben, we gaan NIET de Primark in!
    xxxx

  • 25 Februari 2009 - 13:32

    Mams Anneke:

    Wat Jos betreft: misschien is het een speciale service die ze aan verdwaalde buitenlandse gasten verlenen?

    Primark mmm ook wat voor ons? En zo'n avondje Limelight lijkt mij ook wel wat.
    De boeken al uit die je mee hebt genomen?
    Liefs Mam


  • 25 Februari 2009 - 19:21

    Tjar:

    Heey!

    Ik heb lange tijd niet kunnen reageren, maar nu eindelijk even tijd! Het klinkt alsof je je prima vermaakt en Jos zich erg goed gedraagt. Het is toch heel anders dan wij het hebben. Ik heb al 4 dagen geen cola gehad (I'm giving it up for Lent;))
    xxx

  • 25 Februari 2009 - 21:03

    Janny Kruiter:

    Hoi Tjarda,
    Wat er indrukken heb je al opgedaan, in amper een maand, de colleges zijn ook boeiend begrijp ik.
    Volgens mij vliegen de 3 maanden zo om.
    En fijn dat je vader en moeder zelf de sfeer kunnen proeven in Belfast.
    En voor de achterblijvers is dit dagboek fijn, om zo op de hoogte te blijven.
    Eerst lieve groet, tante Janny

  • 26 Februari 2009 - 07:54

    Linda:

    Goedkope kleding...Daar moesten ze eens mee phouden, niet goed voor je beurs..dat klinkt raar,maar cker waar! Ash wednesday..toevallig zeg!Ik ben bezig met onderzoekjes naar bushfires en de vorige bushfires in 1983 noemen ze hier Ash wednesday..Maar ben het echte verhaal dus ook al vaak tegengekomen!
    Heerlijk he, dat t zo als thuis voelt..XX

  • 26 Februari 2009 - 07:58

    Bineke:

    wat kun je geweldig vertellen het is net of ik er bij ben geniet er van.
    Heeft mam je de foto van de krant al over gestuurd.
    de drie sterren stonden er dus niet op jammer ze weten niet wat ze missen.
    Wij ontbreken dus op de foto maar het verhaal was wel op een leuke manier geschreven. Zaterdag gaan we weer met het koor oefenene als ik er om denk zal ik even wat pictures maken en ze even toe sturen .

    groetjes Bineke

  • 26 Februari 2009 - 10:39

    Tjarda:

    Uhm, wie is degene die onder mijn naam heeft gereageerd?? Help? *kijkt zielig*

  • 27 Februari 2009 - 14:22

    :

    Hoi Tjar!! was het leuk vorige week? Nogsteeds naar je zin lees ik?:) bu''ums up!!(K) sai:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: