Belfast Zoo - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Belfast Zoo - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Belfast Zoo

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

27 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Dit wordt waarschijnlijk niet zo'n lang bericht deze keer, aangezien het maar over een onderwerp gaat: de dierentuin :)

Vandaag zijn we met z'n vieren naar Belfast Zoo geweest. We konden ook nog goedkoper omdat we een studentcard hebben, dus dat is helemaal mooi. Nou, wij met de taxi daarheen. Iets wat best verstandig was, aangezien het vrij ver lopen was geweest en ook nog heuvel op.

Eenmaal in de zoo was het gewoon geweldig leuk. Allerlei verschillende soorten dieren, giraffes, zebras, apen, leeuwen, witte tijgers, pinguins, etc etc. Echt heel leuk om al die beestjes te zien en het weer zat gelukkig ook erg mee. Iets wat ik toch wel het leukste vond, waren de gorillas. Ook al zaten ze vandaag helaas binnen en niet buiten. Een gorilla was echt zo menselijk zn eten aan het oppeuzelen, heerlijk om te zien!

Ook zagen we ineens een eekhoorntje die in een prullenbak zat, wat ie daar deed, geen idee, maar het zag er erg grappig uit!

We hebben een luiaard gezien, die toch niet zo lui was. het beestje besloot ineens, terwijl wij daar waren, om van het ene punt in zijn ruimte, naar het andere punt te klimmen. Erg grappig om te zien en hij kwam ineens zo dichtbij dat we hem best konden aaien. Iets wat je niet echt wilt, aangezien een luiaard nogal scherpe klauwen heeft. Maar toch, het idee was wel vet tof. Konden hem echt recht in de ogen anakijken om 20 cm afstand!

Niet alleen de dieren waren super om te zien, het uitzicht vanaf de dierentuin was ook geweldig! De dierentuin bevindt zich halverwege een berg en dat geeft wel een mooi uitzicht over Belfast en de zee! We hebben toen ook maar besloten om ergens de komende twee maanden de berg nog helemaal op te klimmen (ja ja, alweer een berg).

Verder is er niet veel gebeurd. We zouden eigelijk een grote schoonmaak gaan houden, maar dat moet nog steeds gebeuren *zucht* Maar goed, dat komt nog wel.
Morgen komt Kj, Maaike's vriend, dus dan is het eerst weer gedaan met de rust... misschien dat we morgenavond nog even naar een pub gaan, maar dat horen jullie na het weekend wel weer.

Oh, en jacq en Theo: bedankt voor jullie kaartje :D Erg tof!

Foto's van de dierentuin (en 4 foto's van Limelight) zijn te vinden op: http://picasaweb.google.co.uk/t.kruiter

• 27 Februari 2009 - 18:03

Mams Anneke:

Nou we hebben weer heel wat kiekjes erbij voor het familiealbum, ha ha.
    Ik denk idd dat het eekhoorntje op zoek was naar restjes, wie weet wat mensen allemaal weggooien.
    Leuke foto's hoor!

• 27 Februari 2009 - 20:30

Eddy En Roelie:

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Leuk ook om je belevenissen te volgen
    lieve groet van ons

• 28 Februari 2009 - 07:51

Wienie Dommisse:

Groeten van Oom Geert en Tante

• 28 Februari 2009 - 07:52

Wienie Dommisse:

Groeten van Oom Geert en Tante Antje uit Zeeland. Leuk om te zien dat je het goed hebt daar.

• 01 Maart 2009 - 09:31

Bas:

Hi Tjarda,

Heb net ff je site bekeken, leuk hoor. Jij vermaakt je wel daar, zo te lezen. Weet niet of die foto's van die ruige kust ook van jou zijn maar die zijn ook gaaf zeg. Ik zal je site komende tijd nog eens bezoeken en kijken welke avonturen je hebt meegemaakt. Rest me je nog één ding te zeggen: geniet! Grtz, Bas

• 02 Maart 2009 - 12:05

Rita:

gelukkig geen Bokito tafarelen :D :D
    Moet je toevallig ook nog een les volgen deze week( grapje)
    lekker blijven genieten meissie.Doen wij dat hier van jouw verhalen en foto's
    groetjes,Rita

• 02 Maart 2009 - 12:34

Kristien:

Hey Tjar,

Dus jullie hebben het nog steeds erg naar jullie zin, wat leuk dat jullie naar een dierentuin zijn geweest!