The Red Devil & dangers - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu The Red Devil & dangers - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

The Red Devil & dangers

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

10 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een blogje. Nadat we naar Derry zijn geweest hadden we een vrij rustig weekend. Dit had heel anders kunnen zijn, want zaterdags was er een feestje bij twee Amerikaanse studenten. Maaike & Kj waren uit eten en naar de bios en Jos en ik zouden naar het feestje gaan, maar ik besloot om toch maar met Merel thuis te blijven en Michael Collins te gaan kijken (een erg toffe film die het echt waard was om thuis te blijven).

Zondagavond zijn we met een stel international students naar een pub geweest, The Red Devil.Maar voordat we dat gingen doen, zijn Maaike, Jos en ik eerst met een drankspelletje begonnen. Jos had een spelletje gekocht waarbij je een houten toren hebt van allemaal blokjes en dat je er steeds een blokje uit moet halen zonder de toren om te laten vallen (geen idee hoe zo'n spel heet). Op het moment dat ie omviel, moest je een shotglaasje met drank leegdrinken. Nou, dat was hilarisch, vooral omdat je op een gegeven moment stikt van de lach en niets meer kunt zonder trillende handen.
Vervolgens, vlak voordat we weg gingen, besloten we om een variant op Charlie's Angels te maken, namelijk; DJ's Angel's (Jos zn angels dus). Daar hebben we wat foute foto's van gemaakt die allemaal te zien zijn op mijn fotosite.

Nou goed, toen was het tijd om naar de Red Devil te gaan. We gingen eerst naar een huis van andere studenten om dan door te gaan naar de pub. Dus daar zaten we dan met 15 man ongeveer in een pub waar live muziek was. Was een erg gezellig pubje en ik heb het idee dat het traditie wordt om daar op zondagavond heen te gaan, aangezien er dan meestal een gedeelte van de studenten zit.

Op de terugweg heb ik ook vreselijk gelachen, om mezelf. Ik was niet helemaal helder meer en op een gegeven moment WILDE ik het volgende zeggen: 'als ik nu ga rennen, ga ik echt heel hard op mn bek', maar ik ZEI: 'als ik nu ga vallen, ga ik echt heel erg op mn bek'. Een erg logische uitspraak en het wordt nu nog tegen me gebruikt :(
Al met al een erg geslaagde avond.

Wat minder leuk nieuws wat we hebben gehoord het afgelopen weekend is dat er zaterdag twee Britse mensen van het leger en gisteravond een politieman zijn doodgeschoten door de RIRA en de CIRA (Real IRA en Continuity IRA). De hele krant stond er vol mee maandag en morgen is er een stille protestmars in het centrum om duidelijk te maken dat dit toch echt niet kan en niet meer mag gebeuren. Het is raar om dit soort dingen te horen, vooral voor ons, denk ik, omdat wij eigelijk niet hadden gedacht dat het nog zo erg leefde hier. Tuurlijk wisten we wel dat de Ieren nog steeds niet veel van de Britten moeten weten, maar dat ze daadwerkelijk nog zulke aanslagen pleegden was niet helemaal bekend. De tweede aanslag was namelijk een vervolg van de eerste. En zo kan het dus van kwaad tot erger gaan. Het is niet dat we ons echt zorgen maken, maar het drukt je gewoon weer met de neus op de feiten. Het is en blijft een gevaarlijk land. In de krant stond dan ook dat het slechts een kwestie van tijd was dat dit zou gebeuren. Tja, wat moet je daar nou van denken?


  • 10 Maart 2009 - 17:22

    Maaike:

    Ja, dat spelletje was wel leuk ja ;) ahum. He, blije Tjar.

    Het word hier wel beetje creepy!

  • 10 Maart 2009 - 17:28

    Juul:

    Erm meadje.... ze moeten wel lief tegen je zijn en geen rare uitspraken tegen je gebruiken:P

  • 10 Maart 2009 - 17:46

    Jeltsje:

    Hey Tjar,

    Klinkt alsof jullie het gezellig hebben daar, good! Wel eng die aanslagen daar, ik zag het hier ook al op het nieuws.


  • 10 Maart 2009 - 18:49

    Merel Oostdam:

    Ach jongens geen paniek. Sjoerd komt zaterdag en dan komt het allemaal goed... (met mij :D ) nee zonder gein: best creepy hier maar het is uiteindelijk nog maar 4 jaar geleden dat de laatste soldaten hier van de straat zijn gehaald... liefs Mereltje

  • 10 Maart 2009 - 19:32

    Marriet:

    whoohoo ben weer helemaal bij:P Leuke pictures had ik hier en daar al gezien, leuk ook dat jullie ff met die andere studenten weg zijn geweest, was erg gezellig volgens mij!!
    Erg jammer van het nieuws van de laatste dagen idd, hoorde het hier op het nieuws. triest...
    Ga iig door met alle leuke dingen die jullie daar doen, de verhalen zijn altijd erg leukom te lezen. Have fun!
    en tot snel;)

  • 10 Maart 2009 - 19:36

    Marriet:

    mooie foto's van Derry by the way..

  • 10 Maart 2009 - 19:42

    Mams Anneke:

    Hello dear,
    Ik heb begrepen dat jullie gaan deelnemen aan die stille tocht?
    be careful!

  • 10 Maart 2009 - 19:55

    Evelien:

    hoi Tjarda,

    ik lees graag je verslagen. Je schrijft met zoveel enthousiasme dat ik vaak zit te lachen achter de computer, zie het al helemaal voor me.
    Veel plezier en doe voorzichtig, vooral nu met de aanslagen van afgelopen dagen.
    groetjes Evelien

  • 11 Maart 2009 - 02:44

    Linda:

    Hi Tjar!

    JENGA!! Vroeger heel veel gespeeld;)(zonder alcohol)..
    Minder man, van die aanslagen..intense..
    Toch wel ff slikken als je er zo dichtbij zit!
    Geniet, geniet..
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: