Robinsons, Playground, Moniek & Red Devil - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu Robinsons, Playground, Moniek & Red Devil - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Tjarda Kruiter - WaarBenJij.nu

Robinsons, Playground, Moniek & Red Devil

Door: Tjarda

Blijf op de hoogte en volg Tjarda

16 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hi everyone :)
Er is weer vanalles gebeurt sinds de laatste keer dat ik een bericht geplaatst heb.

Donderdag zijn we met zn vieren naar Robinsons geweest. Echt een superleuk pubje, alleen jammer dat er niet overal muziek is. We zaten in het gedeelte waar geen muziek was, maar wel een hele superslechte Rambo film: yaaaaay!!! Gelukkig was er geen geluid bij, haha!

Vrijdagavond zijn Merel, Maaike, Jos en ik met een stel internationals naar de adult playground geweest. We hadden echt geen idee wat we hier van moesten verwachten en hadden al de meest rare associaties er mee gemaakt, maar het leek ons wel leuk om heen te gaan. Nadat de taxichauffeur het eindelijk had gevonden, kwamen we erachter dat er eigelijk niets adult-achtigs aan is! Het was een soort overdekte speeltuin met glijbanen, tunneltjes en allerlei dingen waar je doorheen, onderdoor of overheen moest kruipen. Erg leuk, maar het zorgt wel voor de nodige blauwe plekken ;)
Na de adult playground zijn we naar het huis van een student gegaan aangezien daar een feestje was. Het was erg gezellig en de meeste internationals waren er dan ook. Ik heb me erg vermaakt en besloot pas tegen 3 uur 's nachts naar huis te gaan. Misschien niet het meest verstandige wat ik heb gedaan, want om 8 uur 's ochtends ging mn wekker weer... Moniek (klasgenootje) is namelijk vanaf zaterdag t/m woensdag bij ons!

Dus, zaterdag om 8 uur stond Tjarda fris en fruitig (jaja, echt waar! Nergens last van) naast haar bed om te zorgen dat Moniek niet te lang zou moeten wachten op het busstation. Die zaterdag hebben Maaike en ik samen met Moniek wat door de stad gelopen. We moesten nog wat groene dingen hebben voor St. Patrick's day en bij de Primark heb ik nog een groene broek gekocht voor £7,- Nou ideaal toch? Verder hebben Mo en ik nog een groen Hawaii-achtig rokje en het gaat dus helemaal goed komen met ons outfit :D
Daarna zijn we bij de Starbucks beland, waar Merel en Sjoerd even later ook kwamen (Merel had Sjoerd van het vliegveld gehaald, die blijft tot zondag). Toen we daar zaten, zagen we Nynke (klasgenootje die ook in Belfast zit, alleen dan op een andere school). Nou, wij allemaal onder de tafels duiken, omdat we haar niet wilden zien, maar helaas, ze had ons al gezien :P
Na de Starbucks zijn we gewoon naar huis gegaan en hebben we een rustig avondje gehad.

Gister hebben Merel, Sjoerd, Mo en ik een sightseeing tour gedaan. Maaike en Jos hadden hier geen zin in en die zijn naar St. Georges Market geweest waar allemaal Indiaas eten was. De sightseeing tour was (net zoals de vorige keer) best leuk, alleen hebben we een gedeelte niet kunnen doen omdat Falls Road afgesloten was. Geen aanslag deze keer, maar een auto-ongeluk (daar waren we toch wel blij om).
's Avonds zijn we naar de Red Devil geweest waar ook nog een stuk of 10 andere studenten waren en er was live muziek. Helaas was Maaike niet mee omdat ze zich niet zo lekker voelde :( Het was erg gezellig en Sjoerd stond midden in de publiciteit, aangezien hij zo groot is (2,07 m) en de Ieren best klein (mijn lengte). Ze vonden hem helemaal geweldig en hebben zelfs nog een liedje voor hem gezongen!

Vandaag zijn Moniek en ik nog een keer met de sightseeing tour geweest. Het kaartje is twee dagen geldig en Mo wilde graag naar de Titanic pump house. Daar was ook nog een tour van ongeveer een uur, dus die hebben we meteen even meegepakt. Het was echt heel erg interessant en vooral toen onze guide ons ging uitleggen hoe groot en lang de Titanic nouo eigelijk was... damn wat was dat een ongelofelijk groot ding! Daarna liet hij ons nog twee filmpjes zien. Het was echt ongelofelijk tof! Wat ook leuk was, was dat hij me complimenteerde met mn Ierse accent, haha! Ben ik blij dat ik mn pronunciation & fluency toets al gehaald heb, want hij zei namelijk dat ik een redelijk Belfast accent had al... toch leuk om te horen :)

Na de tour hebben we de sightseeing bus weer gepakt en de tour afgemaakt. In de stad hebben we nog even wat gedronken en nog een leuk groen Hawaii-rokje voor Sjoerd gekocht en een hoed en daarna hebben we weer de taxi naar huis genomen.

Morgen hebben we St. Patrick's Day en ik heb er echt ongelofelijk veel zin in. Het plan is dat we met een aantal studenten om 11 uur 's ochtends in de Red Devil beginnen met St. Patrick's Day vieren!!! Ja, dat is heel vroeg en nee, ik ga niet om 11 uur 's ochtends al aan de drank! Dat kan ik niet aan, denk ik ;) Wat verder op de planning staat, dat weet ik nog niet, maar er is een parade hier door Belfast en verder is het vooral veel drinken, gok ik! Er worden vast wel veel foto's gemaakt, dus die zal ik dan allemaal even uploaden, net zoals de foto's van het feestje en de playground. Komt allemaal goed!

Ik heb alweer heel veel kaartjes gekregen, echt superleuk! Mn muur raakt echt helemaal vol en ik moet nog anderhalf maand hier! Maar dat maakt me niet zo veel uit. Vind het echt supertof!

  • 16 Maart 2009 - 18:14

    Marriet:

    Heel veel plezier morgen met zn allen! Enjoy!

  • 16 Maart 2009 - 18:22

    Mams Anneke:

    Maak er een leuke dag van maar koppie erbij houden hé.
    Ben wel zeer benieuwd hoe Sjoerd er in een groen rokje uit ziet trouwens. Verheug me nu al op de foto´s!

  • 16 Maart 2009 - 20:24

    Jeltsje:

    Hey Tjar!

    Een Belfast accent?? Ben benieuwd! Have fun op St Patrick's day!

    X

  • 17 Maart 2009 - 21:03

    Tante Janny :

    Hoi Tjarda,
    je geniet met volle teugen lees ik, fijn dat we wekelijks meekrijgen hoe jullie je dagen vult.
    En dan tussendoor ook nog je toetsen halen, knap hoor.
    Geniet er morgen van en als jij de foto's plaatst, krijgen wij een indruk hoe St. Patrick's Day wordt geviert.
    De helft zit er voor jouw al weer op, de tijd daar vliegt om, volgens mij.
    Nu uitkijken naar het bezoek van je vader en moeder.
    Liefs.

  • 18 Maart 2009 - 03:24

    Linda:

    ENNN..st particks day goed gevierd??;)Ik iig wel..Ben benieuwd naar de fotos en je accent!
    Liefs

  • 23 Maart 2009 - 20:56

    Marianne:

    hoi meisje,

    bedankt voor je lieve kaart.
    jullie zagen er waarschijnlijk prachtig uit!!!! Ook een klein oranje strikje????
    Wees lief voor je ouders!!ik hoop dat je vader door de douane komt.

    Liefs,

    Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjarda

3 maanden Belfast samen met Maaike, Merel en Jos. De 3 maanden gaan bol staan van: - nieuwe cultu(u)r(en) ontdekken - nieuwe mensen leren kennen - vakken volgen aan St. Mary's University - werken aan m'n masterproject - lol hebben

Actief sinds 19 Nov. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: